לראשונה בישראל: החלפת מסתם מיטרלי בזעיר פולשני

עפר גדנקן No Comments on לראשונה בישראל: החלפת מסתם מיטרלי בזעיר פולשני

פריצת דרך בטיפול במחלות של המסתם המיטרלי: לראשונה בישראל בוצעה במרכז הרפואי שיבא החלפה של מסתם מיטרלי של חברת אבוט בגישה זעיר פולשנית

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פריצת דרך בטיפול בחולים הסובלים ממחלות של המסתם המיטרלי בלב: לראשונה בישראל בוצעה במרכז הרפואי שיבא החלפת מסתם מיטרלי בגישה זעיר פולשנית, הכוללת השתלה של המסתם בצנתור.

החלפות המסתם בוצעו בשני מטופלים בשנות ה-70 לחייהם ועברו בהצלחה.

ההשתלה הראשונה בוצעה במטופל שסבל מהיצרות קשה ודליפה של המסתם המיטרלי ומתפקוד לב ירוד. מחלות של המסתם המיטרלי, הממוקם בין העלייה השמאלית לחדר השמאלי בלב, נחשבות שכיחות ונובעות, בין השאר, מזיהומים שפוגעים במסתם, מחלות של רקמות החיבור ואוטמים גדולים בשריר הלב.

הפתרונות שהוצעו עד כה למטופלים הסובלים ממחלות במסתם המיטרלי, כללו ניתוח בגישה פולשנית לתיקון או להחלפה של המסתם או צנתור דרך המפשעה לתיקון הדליפה באמצעות קליפס.

במקרה המדובר, המטופל לא התאים לאף אחת מהאפשרויות מסיבה של סיכון מוגבר לאי הצלחת ההליך. עם זאת, הוא נמצא מתאים להחלפת המסתם המיטרלי בגישה חדשנית.

במסגרת ההליך, שבוצע בחדר ניתוח המשולב בחדר צנתורים (היברידי), בוצע חתך קטן בצד בית החזה של המטופל לצורך חשיפת חוד הלב (APEX), שדרכו הושתל בצנתור מסתם tendyne של חברת אבוט – המסתם היחיד המאושר לשימוש בבני אדם. הניתוח הסתיים בהצלחה והמטופל הועבר להתאוששות במחלקת טיפול נמרץ לב.

בפעולה המורכבת השתתפו מנתחי הלב פרופ' אהוד רענני, ד"ר בוריס אורלוב וד"ר אלחנן זורוף, המצנתרים פרופ' ויקטור גויטע ופרופ' ישראל ברבש, ד"ר אורי וטורי מהמערך הקרדיולוגי, המרדים ד"ר יונתן פרוגל, צוות הסיעוד – האח אלכס פליטמן והאחות כרמלה שפירא, הטכנולוגים הרפואיים ירון שורץ ויבגני בולטנקוב, טכנאי הרנטגן שמעון שרמן וצוות חברת אבוט.

פרופ' ישראל ברבש, מנהל שירות הצנתורים ביחידה לקרדיולוגיה פולשנית במרכז הרפואי שיבא: "ההליך החדשני שבוצע היום מאפשר  לנו להציע פתרון לחולים שעד כה לרפואה לא היה פתרון עבורם וזאת תוך סיכון נמוך ובגישה מתקדמת ופורצת דרך".

פרופ' ויקטור גויטע, מנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית-צנתורים במרכז הרפואי שיבא: "אם עד היום מטופל שלא התאים לניתוח בגישה הפולשנית או להליך תיקון המסתם, נאלץ להישאר ללא מענה ולחוות פגיעה קשה באיכות חייו עד סיכון חיים של ממש – הרי שהיום תעמוד בפניו אפשרות לקבל טיפול מציל חיים. מהות הרפואה בעיניי היא לא להסתפק בשיפור הטיפולים הקיימים, אלא גם לפעול ולקדם הרחבה של האפשרויות הטיפוליות לחולים שעד כה עולם הרפואה לא העניק להם פתרון".

פרופ' אהוד רענני, מנהל מרכז הלב, חזה וכלי דם במרכז הרפואי שיבא: "בעשור האחרון חלה התקדמות אדירה בתחום רפואת הלב, הן בהיבט האבחון והן מבחינת הטיפולים המוצעים לחולים. שילוב של טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות ברפואה בכלל וברפואת הלב בפרט, הוא חלק בלתי נפרד מרפואת העתיד ומאפשר להרחיב את היצע הטיפולים וזמינותם ולהעניק למטופלים תקווה של ממש".



0 תגובות